menusearch
news3.samanwebsit.ir

نقد فیلم سرکوب؛ دغدغه‌های جدی این زنان زخم خورده

جستجو
جمعه ۲ آذر ۱۴۰۳ | ۲:۱۳:۷
۱۳۹۸/۷/۱۱ پنج شنبه
(0)
(0)
نقد فیلم سرکوب؛ دغدغه‌های جدی این زنان زخم خورده
نقد فیلم سرکوب؛ دغدغه‌های جدی این زنان زخم خورده

پیش از این که برای دیدن فیلم سرکوب به سینما بروم نظرات منفی زیادی درباره‌ی فیلم شنیدم. به خصوص که به دلیل سابقه‌ی تئاتری رضا گوران، نویسنده و کارگردان فیلم خیلی‌ها در نقد به فیلم، «تئاتری بودنش» را جزو نقاط ضعفش می‌دانستند. با این حال فیلم «سرکوب» به نظرم موفق می‌شود جهان خودش را بسازد و تماشاگر را هم با خودش همراه کند.

در این که بیشتر میزانسن‌های «سرکوب» تئاتری است شکی وجود ندارد. ولی این ماجرا قرار نیست به صورت کلی نقطه‌ ضعف فیلم محسوب شود. فیلم‌های زیادی در طول این سال‌ها دیده‌ایم که کارگردانانشان برآمده از سینما هستند ولی به دلیل ویژگی‌های فیلمنامه‌شان به فضاهای بسته و گاهی همین میزانسن‌های مدل تئاتری رجوع کرده‌اند. در نهایت هم فیلم‌هایشان با ستایش زیادی مواجه شده است

 

پیش از این که برای دیدن فیلم سرکوب به سینما بروم نظرات منفی زیادی درباره‌ی فیلم شنیدم. به خصوص که به دلیل سابقه‌ی تئاتری رضا گوران، نویسنده و کارگردان فیلم خیلی‌ها در نقد به فیلم، «تئاتری بودنش» را جزو نقاط ضعفش می‌دانستند. با این حال فیلم «سرکوب» به نظرم موفق می‌شود جهان خودش را بسازد و تماشاگر را هم با خودش همراه کند.

در این که بیشتر میزانسن‌های «سرکوب» تئاتری است شکی وجود ندارد. ولی این ماجرا قرار نیست به صورت کلی نقطه‌ ضعف فیلم محسوب شود. فیلم‌های زیادی در طول این سال‌ها دیده‌ایم که کارگردانانشان برآمده از سینما هستند ولی به دلیل ویژگی‌های فیلمنامه‌شان به فضاهای بسته و گاهی همین میزانسن‌های مدل تئاتری رجوع کرده‌اند. در نهایت هم فیلم‌هایشان با ستایش زیادی مواجه شده است

فرهنگ و سینما

پیش از این که برای دیدن فیلم سرکوب به سینما بروم نظرات منفی زیادی درباره‌ی فیلم شنیدم. به خصوص که به دلیل سابقه‌ی تئاتری رضا گوران، نویسنده و کارگردان فیلم خیلی‌ها در نقد به فیلم، «تئاتری بودنش» را جزو نقاط ضعفش می‌دانستند. با این حال فیلم «سرکوب» به نظرم موفق می‌شود جهان خودش را بسازد و تماشاگر را هم با خودش همراه کند.

در این که بیشتر میزانسن‌های «سرکوب» تئاتری است شکی وجود ندارد. ولی این ماجرا قرار نیست به صورت کلی نقطه‌ ضعف فیلم محسوب شود. فیلم‌های زیادی در طول این سال‌ها دیده‌ایم که کارگردانانشان برآمده از سینما هستند ولی به دلیل ویژگی‌های فیلمنامه‌شان به فضاهای بسته و گاهی همین میزانسن‌های مدل تئاتری رجوع کرده‌اند. در نهایت هم فیلم‌هایشان با ستایش زیادی مواجه شده است